Lapkričio 27d. 18 val., Politikos mokslų ir diplomatijos fakultete, 302 aud. vyko šį semestrą jau paskutinis paskaitų ciklo „Politika+“ susitikimas „Politika + Komunikacija“. Paskaitos metu prof. Lauras Bielinis ir dokt. Aušrinė Jurgelionytė dalinosi įžvalgomis apie politikos ir komunikacijos ryšį, rinkiminių kampanijų modelius, profesionalumą, komunikacijos įtaką rinkiminėms kampanijoms, Lietuvos politikų ir partijų komunikaciją.
Paskaitos pradžioje prof. Lauras Bielinis ir dokt. Aušrinė Jurgelionytė supažindino paskaitos dalyvius su rinkiminių kampanijų modeliais, organizavimu bei eiga. Prof. Lauras Bielinis akcentavo, kad bendrinio rinkimų modelio nėra, kiekvienoje šalyje jis yra savitas. Anot profesoriaus, rinkiminių kampanijų dalyviai, kandidatai į rinkimus visų pirma turi siekti tikslo. Kertinis kandidato sėkmės elementas ir yra aiškus tikslo jautimas, jo siekimas, kuriam svarbu nuoseklumas. Einant tikslo link reikia „nepaskęsti“ detalėse. Jose neretai yra paliekama daugiausiai energijos, finansinių išteklių, kurie turėtų būti efektyviau panaudojami galutinio tikslo siekimui – pergalei.
Rinkiminėms kampanijoms didelį poveikį turi komunikacija. Dokt. Aušrinės Jurgelionytės teigimu, jei laimimi rinkimai – tai laimi kandidatas, o jei pralaimimi – kalta prasta komunikacija. Viešoji erdvė yra labai plati, tačiau ne visiems politikams būtina dalyvauti viešojoje erdvėje plačiu, net visos Lietuvos, mastu. Tai daugiausiai priklauso nuo rinkimų. Jei kandidatas daugiausiai savo veiklą vykdo vienoje apygardoje, yra gerai matomas – jis turi realius šansus laimėti, jam nebūtina būti žinomam visoje Lietuvoje. Prof. Lauras Bielinis paminėjo Darbo Partijos pavyzdį, kur labai svarbi partijos pirmininko komunikacija, pritraukiant populistines rinkėjų grupes.
Susitikimo metu buvo aptartas ir socialinių tinklų, kaip vienos iš priemonių komunikacijai su rinkėjais palaikyti, naudojimas. Pasak dokt. Aušrinės Jurgelionytės, jaunos partijos, kurios daugiau yra orientuotos į jauną žmogų, ganėtinai gerai išnaudoja internetines erdves, socialinius tinklus, kitus netradicinius veiksmus, tačiau ne iki galo. Kalbant apie kitus komunikacijos kanalus, prof. Lauras Bielinis akcentavo televizijos svarbą. Televizija vis dar yra populiariausia Lietuvoje, todėl politinė reklama čia yra labai svarbi ir padeda pasiekti plačiausią auditoriją. Labai svarbu žinoti ir atskirti savo tikslinę auditoriją, nes visos pasiekti neįmanoma.
Abu paskaitos pašnekovai pritarė, kad Lietuvoje rinkiminių kampanijų profesionalumas nėra aukštas. Prof. Lauro Bielinio teigimu, Europos kontinento rinkiminių kandidatų ir rinkiminių kampanijų dienotvarkės yra labai tvarkingos, tikslios ir aiškios. Vis daugiau yra samdomos ir profesionalios kampanijos. Profesorius kaip geros rinkiminės kampanijos pavyzdį pateikė R. Pakso kampaniją, kurioje dirbo daug profesionalų ir specialistų. Tačiau joms iki tikrojo profesionalumo dar ilgas kelias. Anot dokt. Aušrinės Jurgelionytės, rinkiminės kampanijos šiek tiek profesionalėja tik lyginant su pirminėmis rinkiminėmis kampanijomis prieš gerą dvidešimtmetį.
Paskaitos pranešėjai palinkėjo studentams nebijoti ir įsitraukti į rinkiminių kampanijų veiklą, pažiūrėti kaip viskas vyksta iš vidaus, nes to kitur nepamatysi. Prof. Lauro Bielinio teigimu, rinkiminėse kampanijose iš vidaus galima pamatyti kaip veikia psichologija, santykiai tarp žmonių, žmogaus požiūris ir kultūra.
„Politika+“ tai naujas paskaitų ciklas, kurio tikslas – aptarti politikos ir kitų sričių sąsajas, bendras aktualijas, problemas bei jų sprendimo būdus. Pavasarį sulauksime dar gausesnės tokių temų, kaip žiniasklaida, psichologija, religija, filosofija, įvairovės.
Leave a Reply